Search This Blog

Monday, February 1, 2010

Kenapa begitu sekali...????

Kenapa mesti dia mendengki...??? Knp mesti komen sedemikian di dalam laman facebook aku...??? Aku rase terhina ok...Walau pun dia nak dakwa dia menyatakan komen tersebut bona fide, ikhlas dan tidak bermaksud apa2...Aku mencik tau!!!!


Aku tak pernah kacau hidup dia...Sukati aku la nak keje contract ker, nak keje part time model ker, nak keje sementara ker, ade aku kisah...??? Aku tak pernah kacau hidup kau, yg kau sibuk2 bg komen cenggitu knp...??? Aku tau kau kecewa sbb kena stay kat situ...Aku tau kau frust sbb peluang pekerjaan lain masih blm menjengah diri kau, tp kau kena sedar ok, rezeki tu ada di mana2 dan ikut rezeki masing2...Bak kata sahabatku, muka aku ni muka murah rezeki...


Isu skrg mcm mane nak jadi muka murah rezeki...??? Kau kena rajin2 senyum, kau jgn muncung jek bila nmpk org lain, rajin2 kan diri tu utk tegor org, bkn tegor bila kau rasa perlu jek, pastu plg penting, tlgla jgn mendengki dgn org lain...InsyaAllah murahla rezeki kau tu nnt...Aku doakan kau blh kuar dari situ kalau tu yg kau nak sgt...Tp, kau kenala usaha cari keje lain...Ingat sikit, kau tu dah ada anak, dah anak suami, yg pntg dah berkeluarga...Aku ni single lg, kalo jobless pun mak ayah aku blh tanggung lg...Harapan aku kau sedar kesilapan kau tau...Huh!!!!

No comments: