Search This Blog

Sunday, April 19, 2009

Officeku...

Salam...
Dah lamer tak tulis citer baru...Hari jumaat lepas mcm bosan jek ddk kat opis...So, aku nak citer skt psl opis aku kat korang sume...Firstly, gmbr yg bawah ni adalah jln masuk nak pegi ke bilik aku...Jln ni agak anker skt...Mmg mcm ni, lorong yg pnjg dan agak sunyi especially klu dtg awal2 pagi...
Gmbr yg ni pulak kat area bilik mesyuarat...Tmpt ni mcm dikhaskan untuk VIP2 yg dtg bermesyuarat kat sini...Sementara tunggu mesyuarat bermula, diaorg blh ddk lepak2 kat sofa yg empuk lg anjal tersebut...
Jeng...jeng...jeng...Ni la bilik aku...Kesiankan...??? Papan nama pun takde lg wlupun dah hampir sethn aku kat sini...Aku tak koser la nak mintak2, kang org ckp aku giler koser lak...Yg ni pun staff aku tlg buatkan...Aku klu blh, aku taknak org tau bilik aku kat mane...Hehehe...

Tu tag nama aku mase nak amik exam ethics kat Bar Council 2 thn lepas...Hehehe... Saje simpan smpi skrg sbb aku syg tag nama tu...

Ok, ni pemandangan bilik aku sebaik saja pintu dibukak...Kesiankan...??? Bilik aku kecik jek...Tp, blhla...Nak solat, nak tido, nak mkn pun senang sbb ada bilik sendiri...Tp, tula sekangkang kucing jek besar bilik aku ni...


Sebenarnyer, hari yg aku sibuk snap gmbr2 opis ni aku tgh check agreement...Hehehe!!! Tu ha agreement ade atas meja...Skrg ni agreement tu dah siap dah n ada pd boss aku...

Ni pulak pemandangan bilik aku dr tmpt ddk aku...Korang nmpk tak betapa sempitnyer bilik aku sbnrnyer...??? Sadiskan...??? Hehehe!!!!
Ni pulak kalendar yg sering menjadi rujukkanku...Especially bila nak check hari apa public holiday...Kalendar tu aku dpt ms pg karaoke kat green box...Aku pun konpius knp aku yg dpt kalendar tu...Harap syima dgn rieha halalkan ek sbb kalendar tu aku dpt ms kita pg karaoke sama2 tau...

Gmbr kat bawah ni la buku2 sumber rujukkanku...Tu sebahagian jek, ade belambak lg buku2 utk aku rujuk tp aku letak dlm almari lain...

Basically, sebagai kesimpulannya bilik aku mmg kecik dan sempit...Tak sama mcm bilik kwn2 aku yg jd pegawai kat putrajaya...Apa2 pun aku bersyukur sbb segala kelengkapan ada dlm bilik aku ni...Selamat bekerja sume...
P/S: Gmbr kat lorong nak msk opis aku dgn gmbr sofa n nama kat pintu bilik aku tu aku snap time org dah balik keje...Mcm malu la pulak nak snap gmbr pintu sendiri...Hehehe...Cover line la ni...

12 comments:

Izan said...

weh, ok la tu ada bilik walaupun kecik. kecik2 lama2 jd la besar bila pangkat pun da besar nnt. =)

Signorina Syima said...

ish... cuba bersyukur

aku ni tak de bilik tau.. open space.. kerani cabuk la katakan..

Signorina Syima said...

makcik.. aku nak pesan ni... ko kalau nak komen blog aku jgn klik kat tajuk citer aku tu... ko klik kat url blog aku terus... kang ko komen dlm js-kit comment box.

aku tak pakai dah menatang js-kit tu... tapi it will appear sesuka hati.. nanti klik kat url blog ok??

Missing Cat said...

ok syima...aku ade terbaca psl js-kit yg ko tak pakai tu...tp, time nak komen tu mesti aku main klik jek kat situ sbb tu yg aku nmpk jelas...hahaha...len kali aku klik kat url...takde citer pns ker skrg...???

Missing Cat said...

izan, ntah thn biler la agaknyer pangkat aku nak jd besar...hahaha!!!!

Missing Cat said...

syima, aku bersyukur dgn bilik yg ader tu...tp, tula...kecik jela...hehehe

Idzuafi said...

Kau ni tau-tau jer saper yang bagi info kat aku...

hahaha...

Aku jumpa ikmal kat pwtc... kitaorang borong beli buku-buku. Maklumlah aku kan student lagi Puan Pegwai Undang-undang.

nurul (Siti Nur samawati ) pun ajar undang-undang bisnes law kat kolej profesional MARA. Aku suruh dia wat chambering jugak. tapi dia nak keja mengajar tue dulu. Katanya senang dan memang dia minat.

Bila kita nak buat reunion nie... At least budak-budak rapat kita lah. Tak yah ramai-ramai dulu pun tak pe...

Diarihatiku1976 said...

aaa kira oklah tu ada bilik.. yg penting kejer tetapkan... dan kejr mesti berkualiti... sebab ada sesetengah pegawai berlagak... harap bilik besar tapi kejer hampeh... ihihi teremosi plak...

Missing Cat said...

ni mesti kes pernah terkena dgn officer govt ni...insyaAllah saya bkn yg begitu...Saya fhm, saya tau perangai officer2 yg kaki lepak n malas buat keje...

tak dinafikan, ramai yg mcm tu tp ramai jugak yg berkualiti...

RiEz said...

aku halalkan itu kalendar huhu...

Anonymous said...

Bilik bos ko mane? Snap gambo sket hehehe...

Missing Cat said...

tak berani lak aku nak snap gmbr bilik dia...kang org lain nmpk ingat aku ade mala fide lak...wakaka...